Friday, 13 April 2012

BENDI GORENG SOS TIRAM


Bendi kat atas ni pelik skit...update esok la ye...tungguuuuu!!!

Bahan-bahan:

bendi (tip: dipotong serong sebelum masukkan dalam kuali)
3 ulas bawang putih - dimayang
1/2 labu bawang besar - dimayang
1 tangkai cili merah
2 sb sos tiram
2 sb kicap
sedikit air
gula dan garam secukupnya

Cara-cara:
  1. Panaskan minyak
  2. tumiskan bawang putih dan cili merah
  3. masukkan sos tiram dan kicap
  4. tambahkan sedikit air
  5. masukkan bendi dan perasakan dengan gula dan garam
  6. gorengkan sehingga hampir masak, masukkan bawang besar 
  7. bila bawang besar dan layu dan bendi pun dan masak, bolehlah matikan api.

8 comments:

  1. Penziarah no 1 ni... aduhaii cik wan.. kak sha memang suka dengan bendir tuuu... nak! nak!!!!! <<<< sambil nganga hentak lutut hehheheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah nganga2,...hehehe..pandai je ye... =)

      Delete
  2. amboi kak Sha, cepat dia ketuk pintu ek...
    hi..hi..sorry kak sha gurau2 jer...

    Cik Wan bendi ni peberet balQis ni...
    masaklah apapun memang laju jer....

    ReplyDelete
  3. Lupakan saje ya Kak Sha... walaupun pengunjung ke 2... CW dah post habis kat umah kita tadi... Kan CW kan...

    ReplyDelete
  4. tak pernah goreng bendi cam ni. biasa goreng belacan atau pedas. sesuai aa rtah2 jek kan. suke sukee... licinnn jek masuk tekak :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak cikwan yang mintak buat macam ni kak...cikwan pun main campak2 je tu... =)

      Delete

lebih menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...