Tuesday, 27 March 2012

KEK COKLAT KUKUS

gambar kurang kualiti... : (
Bahan-bahan:
A
2 cawan tepung gandum -ayak
2 sudu teh baking powder - ayak

B
1 tin susu cair
1 cawan minyak
1 3/4 cawan gula
1 cawan serbuk koko
1 biji telur

C
loyang

Cara-cara:
  1. panaskan kukusan.
  2. campurkan kesemua bahan B - panaskan dengan api perlahan sehingga gula hancur
  3. matikan api.
  4. campurkan kesemua bahan A kedalam bahan B - gaulkan sebati.
  5. tuangkan ke dalam loyang. 
  6. kukus selama 1 jam/sehingga masak.


10 comments:

  1. gmbr kurang kualiti xpe jnji kek tu yg berkualiti...sedap tu kek coklat...mintak sepotong bleh???

    ReplyDelete
  2. wahhh best betul BW harini..cuci mata dgn masakan kwn2..nak sikit cik wan..sedap ler kek coklat tue..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) ambik la rasa..sorang 1 je tau!hehehe

      Delete
  3. aduh nasib baik baru je buat kek coklat.. kalau dak sakan la terliur ngan kek coklat kukus cikwan ni. hehee

    ReplyDelete
  4. Cukup ke nak amik sorang ssatu tu... ogyep pun nak gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila2..yang banyak2 tu cikwan dan bagi kat housemate..bawak kat ofis dia.. =) biasa yang tukang buat ni..sikit je makan nye.. lagi senang hati bila org makan apa yang kita masak =)

      Delete
  5. cikwan,serbuk koko tu leh ganti ke dengan coklat emulco..agak2 kalau guna coklat emulco tuh berapa sudu leh guna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh kot..cikwan tak pernah guna emulco, mayb 2 3 sudu??..biasa emulco bau dia lagi kuat kan??boleh la cuba nanti ya, jgn lupa hasil nya bagitau cikwan k.

      Delete

lebih menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...