Wednesday, 16 May 2012

SELAMAT HARI GURU

Selamat Hari Guru CW ucapkan kepada semua guru di Malaysia. Terutamanya kepada Cikgu2 yang pernah mengajar CW di SKB, MRSMYTBesut, CFS PJ, TATIUC dan juga OUM. Terima kasih tak terhingga!!

 harap cikgu2 bersabar kalau dapat student macam ni kan =)

Paling istimewa ditujukan khas kepada ayahanda tersayang....

Ayah CW pernah ajar CW tau, masa tu darjah 5, sampai ke hari ni CW ingat memori di lempar kapur putih...toingg!! tepat kena kat dahi...muahahaha..tak ingat dah apa yang syok sangat duk sembang dengan kawan kat belakang. Ayah duk mengajar kat depan, anak murid merangkap anak sendiri duk pot pet kat belakang..bagus kan??balik mengadu kat mak, pastu mogok tak nak bercakap....

Ayah memang garang dengan anak2..dia jarang bercakap..bercakap pun yang penting2 je.. Memang jauh beza cara dia dengan anak2..garang+tegas.. dengan cucu2 Ayah nampak lemah lembut...penyayang.....CW dulu, balik sekolah je, mandi, makan, pastu buat kerja sekolah..siap kerja sekolah ayah suruh baca sifir, ... takut kat Ayah punya pasal..sifir 1 sampai 12 tu..masa darjah 1..dah cair kat mulut beb...terer tak???muahahaha.. 

pastukan... Ayah akan pastikan anak2 dia membaca setiap hari.....dia akan pastikan surat khabar yang dia beli ada bertanda tick2 dengan pen pada artikel2 tertentu.sekurang2nya 5 artikel sehari...tau tak apa maksudnya?? yang bertanda dengan pen tu maknanya dah dibaca oleh kami adik beradik....tak boleh nak ngelat tau, sebab Ayah akan soal balik..apa yang kita baca dan apa yang kita faham.....

Ayah ajar kami adik-beradik supaya berdisiplin. Terima kasih Ayah! Ayah adalah guru terbaik di hati kami. =) 

Juga selamat hari guru buat Kak Ma & Abang Lih. ikhlaskan hati, teruskan berbakti!





5 comments:

  1. alam cikwan,
    hahaha gelak akak baca kenangan masa bersekolah cikwan dulu..untungnya dapat ayah sendiri yang mengajar disekolah...part kena baca suratkhabar tu akak betul2 setuju..memang harus ditekankan pada anak2 bayangkan waktu dulu dah ada this concept ..sekarang apa kan lagi mesti memmbaca setia hari..

    ReplyDelete
  2. wah, dia suka masaklah... mcm2 makanan ada, suka... suka

    ReplyDelete
  3. salam cikwan,rupanya anak cikgu lah ni ya,patut lah disiplin kuat,orang2 yg berjaya selalunya bermula dgn disiplin dari rumah..
    sekarang ni ingat lagi tak sifir cikwan..

    ReplyDelete
  4. nasib baik dibaling kapur putih... kalau dibaling duster, mahu berbulan mogok x bercakap ya... hehehe..

    ReplyDelete
  5. CW momey mtomey.. wahh terornya ko dik! 7 tahun dah hafal sifir 12 hakak umur 12 tahun baru hafal sifir 6 hahhhaa... tu pun asyik terlupa! keh keh... :)) Happy Teacher's Day untuk Ayah yaa... :))

    ReplyDelete

lebih menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...